onsdag, januari 18, 2012

Försovning

Jag försov mig i morse. Jag förstår inte riktigt hur det gick till? Jag måste ha stängt av klockan i sömnen eller nåt? Tio i åtta vaknade jag och jag hade tänkt börja jobba halv åtta, så det blev lite försenat. Tur i alla fall att jag jobbar hemifrån idag... Anledningen till att jag försov mig var förmodligen att jag inte gick och la mig igår. Debbie och jag tittade på Ghost Whisperer och vi skulle bara se ett avsnitt till och plötsligt var klockan tolv och jag fastnade framför Scrubs som jag egentligen inte gillar alls och sen var klockan ungefär halv ett när jag slutligen kom i säng. Jag sov dåligt hela natten, Debbie trängdes, det var varmt och det kliade.

Igår hade jag Debbie med mig till jobbet. Hon börjar kanske eventuellt bli lite bättre på att vara ensam de sekunder jag lämnar rummet. Men två dagar i rad är nästan omöjligt att ha henne med. Andra dagen brukar hon vara ganska rastlös och alldeles för mycket att hålla reda på. Så det är jäkligt skönt att jag kan jobba hemifrån lite då och då...

Och Debbie ja... Hon är väldigt smart den lilla valpen. Det är faktiskt ganska tydligt när hon berättar för oss vad hon vill. När hon är hungrig sitter hon och gnäller och tittar på toadörren där vi förvarar maten, när hon är sugen tittar hon upp på skåpet där vi har tuggbenen och när hon vill gå ut står hon och gnäller vid köksdörren. Hon kommer att gå långt den lilla sötnosen. Så tydligt har aldrig de andra uttryckt sin vilja eller sina önskningar.

Nu blev jag utslängd från jobbdatorn. Kanske ska ta det som ett tecken på att det är dags att ta lunch? Jag har ju tänkt köra ett pass kettlebells...

Undrar när posten kommer egentligen? Jag hoppas ju på att mina lack landar idag.

Inga kommentarer: