tisdag, december 20, 2011

Tisdagsont

Igår låg jag i soffan med jyckarna och mitt värmehjärta och hade ont i magen hela dan. Min man satt och jobbade i matrummet och jag gjorde mitt bästa för att inte vara till så mycket besvär. På kvällen kände jag mig bättre, vi åt kycklinggryta till middag och min man tog nattåget till Stockholm. Debbie och jag stannade uppe och kollade tv och sen ville hon inte gå och lägga sig och när hon till slut kommit till ro, steg Daisy upp för Dolly hade tagit hennes plats och jag fick medla.

Jag har sovit dåligt hela natten, det har varit kallt och det har varit varmt och Debbie har trängts och halv tre vaknade jag och hade sjukt ont i huvudet och kunde inte somna om. Jag gick upp och tog starka tabletter och spelade lite Wordfeud och till sist somnade jag, men hade fortfarande jätteont när jag vaknade och bestämde mig, efter många om och men, att stanna hemma. Jag har druckit treo och latte och julmust och har fortfarande ont, men ska snart ta ut jyckarna på morgonrundan och sen bädda ner mig i soffan och kolla Grey's. Måste försöka att inte tänka på allt jag borde göra, både hemma och på jobbet. Det ger mig bara mer huvudvärk och förmodligen får jag ont magen också...

Inga kommentarer: