torsdag, december 22, 2011

TGIT!!!

I morse snoozade jag. Om och om igen. Jag tror jag drömde att jag spelade något slag spel som gick ut på att jag skulle trycka på snooze varje gång det lät. När jag vaknade till liv, var klockan kvart i åtta och det var mer än hög tid att stiga upp. Jag tog bussen till jobbet tio i nio och jag höll nästan på att somna på bussen. Men jag somnade inte, jag köpte frukost på Espresso House och tog mig till jobbet och här sitter jag nu. Tröttare än jag trodde var möjligt.
Laxen

När jag kom hem igår vid fem slängde jag in Debbie i buren och tog med mig Dolly och Daisy på en liten runda och när jag kom hem igen hällde jag upp ett glas vin och åt ett par crostini medan jag satte igång att ingefärsgrava laxen. När min man kom hem vid halv tio, satt jag i soffan, och lyssnade på julskivan som precis blivit klar, och planerade julförberedelserna. Vi drack latte och åt macka och kollade Grey's och plötsligt var klockan jättemycket och det var dags att gå och lägga sig. Så två kvällar i rad har jag kommit i säng alldeles för sent och stigit upp alldeles för tidigt och jag fixar inte det. Ikväll ska vi försöka att gå och lägga oss i tid, för i morgon blir det ingen sovmorgon. Då ska vi och resten av landet bege oss till Coop och köpa den sista julmaten...

2 kommentarer:

Christine sa...

Mmmm... vilken fräsch lax! Hoppas den smakade. God Jul, Åsa!

åsa sa...

Nja... Den var väl okej, inget jag kommer att göra igen. Tacka vet jag den gingravade laxen. Den kan man lita på!

God Jul själv Christine! Eller God fortsättning kanske man säger nu... :-)