torsdag, december 01, 2011

Julstämningen

Julstjärnan
Min man oroade sig så över min brist på julstämning så i kväll när jag kom hem hade han ansträngt sig för att jag ska få tillbaka min christmas groove. Det stod en liten vit julstjärna på bordet och på min dator låg första presenten i adventskalendern som han återinfört. I paketet låg en ljusslinga till min älskade computer. Han hade köpt rätt sorts julmust och han hade satt siffror på adventsljuset.

Julpytad computer
Till middag har vi stekt kalkonbröst, sötpotatis, stekt brysselkål och trattkantarellsås. Adventsljuset är tänt och vi har lyssnat på julmusik hela kvällen. Hade det bara snöat istället för regnat så hade det varit perfekt. Nu är det bara så mycket bättre än igår.



2 kommentarer:

Kattalena sa...

Vad gulligt av Jörgen! :-)
Skönt med lite julstämning ju!

åsa sa...

Mmmm... Han är gullig! :-)