tisdag, december 06, 2011

Jag önskade...

Min man tog tåget till Stockholm tio i sex i morse. Det innebar att han steg upp vid halv fem och jag kunde inte sova utan låg och vände och vred på mig medan jag väntade på att hans klocka skulle ringa. När han gått kunde jag inte somna om och när jag väl slumrat till så var det dags för mig att stiga upp. Jag orkade inte och Debbie bara sov och sov, så jag låg kvar i sängen alldeles för länge. Men efter diverse morgonbestyr och morgonrundor och gnälliga jyckar så kom jag faktiskt iväg till jobbet. Halv tio var jag här och snart ska jag gå igen, har bestämt mig för att jobba hemifrån i eftermiddag.

Igår hämtade min man mig efter jobbet och vi tog en sväng på Ikea där vi köpta mängder med ljus och sen åkte vi till Media Markt och Ilva och Rusta. På Ilva hittade vi ett snyggt matbord med matchande stolar och på Rusta köpte jag julgranskulor. När vi kom hem lagade min man lax och jag underhöll honom med spännande historier från mitt liv, eller så bara babblade jag om ingenting... När vi åt laxen fick jag skinn i munnen och klöktes och tyckte synd om mig.

Medan min man packade väskan gick jag ut kvällan med jyckarna och önskade att jag var en av alla de som går och lägger sig klockan tio. Det verkar så skönt att vara klar med alla kvällsbestyr så att man kan krypa ner i sängen klockan tio och ha minst en hel timme att läsa. Hemma hos oss flyger tiden iväg varje kväll. Vi ska handla och vi ska laga mat och vi ska mata jyckar och rasta jyckar och vi ska äta och plötsligt är klockan elva och vi måste natta jyckar och natta oss och sen är klockan nästan tolv och jag läser en halv sida och har ingen aning om vad boken handlar om och sen ringer klockan och det är dags att stiga upp och jag är alldeles för trött och vill sova en timme till... Jag önskar så att vi var en av de som går och lägger sig redan klockan tio...

2 kommentarer:

VellingeMamma sa...

Ha ha "klöktes"!! det är ett riktigt äckligt ord...och äckligt att utföra....

åsa sa...

Visst är det! :-)