tisdag, december 06, 2011

En eftermiddagslatte och en hare

Daisy
Jag är hemma och ska strax börja jobba. Min dator ska bara fixas till lite först. Den verkar lite trött idag... Under tiden dricker jag en (alltför svag) latte och äter lite salt/lakritschoklad som jag fick i min kalender i morse. Gott! Jyckarna har äntligen somnat. Daisy och jag var på Netto innan och köpte jäst så att jag kan baka baguetter på torsdag. Min man och jag ska fira fredag på torsdag eftersom jag är på julfest i Köpenhamn på fredag. Min man köper med sig godsaker hem och jag får ju dra mitt strå till stacken.

Min Bokusbeställning dök upp idag. Hurra för det! I morgon hoppas jag på ett paket lack...

Himla skönt att bara sitta här och ta det lugnt alltså. Det har hunnit bli mörkt ute och det regnar, tror att jag ska tända ett par ljus. Jag känner inte att jag har så bråttom med att börja jobba. Jag kan ju jobba hela kvällen om det skulle vara så... Det är ju inte så att jag har några planer direkt...

När jag och Daisy var ute hittade vi förresten en stor, vit och död hare. Det var lite läskigt faktiskt! Overkligt! Daisy ville gärna undersöka den, men det ville inte jag. Jag ville gå därifrån så fort som möjligt...

Inga kommentarer: