tisdag, december 06, 2011

En av dem

Dagens bokskörd
Ikväll är jag nästan en av dem. En av de som lyckas komma i säng innan klockan blivit tio. Visserligen är klockan nästan tio och jag sitter fortfarande i soffan fullt påklädd, men jag sa nästan... Jyckarna är rastade och det enda jag gör nu är att vänta på att Debbie ska varva ner tillräckligt för att vi ska kunna gå och lägga oss. Hoppas det går snabbt.

Jag jobbade inte så mycket som jag tänkt mig. Det tog en evighet att logga in på jobbdatorn och när jag jobbat en timme blev jag hungrig och gjorde mat och sen skulle jyckarna ha mat och jag blev trött och kollade på tv och sen kände jag mig nästan lite sjuk och febrig. Trots tre varma jyckar och mängder med tända ljus frös jag och samtidigt var jag rosig och varm om kinderna och det är inte likt mig. Nu känns det lite bättre och när jag krupit ner under mitt varma täcke med en bok känns det nog ännu lite bättre.

Och nu är Debbie lugn och jag beger mig mot sängen. God natt!

Inga kommentarer: