tisdag, november 15, 2011

Sovmorgon

Jag jobbar ju hemma idag och bestämde mig för att ta sovmorgon. Jag tänkte att jag förtjänar det och jag ska ju ändå bara jobba sex timmar så jag kan ju sluta ganska tidigt ändå. Inatt har jag sovit ovanligt bra. Det har inte varit sjukt varmt och Debbie har trängts förvånansvärt lite.

Rose de Rescht
Debbie ligger i buren och surar, Dolly och Daisy har inte stigit upp än. Jag äter frukost och ska snart sätta igång med faktureringen. Jag såg fram emot en varm och god latte till frukost. Värmde upp kaffemaskinen, malde bönor, gjorde en ovanligt fin espresso eftersom kaffemaskinen samarbetade och varken läckte eller annat. En fin espresso med en härlig crema blev det. Sen skulle jag ta fram mjölken och skumma den. Tyvärr hade vi ingen mjölk eftersom min man tyckte det var en bra idé att sätta in en praktiskt taget tom mjölkpaket i kylen. Ungefär en centiliter var det i den ena mjölkpaketen, den andra en halv deciliter ungefär. Jag blev vansinnig och skällde ut min man efter noter och fyllde sedan på mjölken med grädde så jag fick en liten latte ändå.

Om nu Debbie bara slutar att gnälla så tror jag faktiskt att jag kan få riktigt mycket gjort idag.

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Låter nice!!! Mysigt jobba hemma....

åsa sa...

Mmmm...