tisdag, augusti 31, 2010

N.Y.C - en kort sammanfattning

Puh! Äntligen hemma igen! Även om det var en härlig vecka i New York så var det väldigt skönt att få komma hem igen. Skönt att få sova i egen säng med öppen balkongdörr. Jag har knappt hunnit samla tankar och intryck än men så fort jag samlat mig och lagt över bilderna kommer ett inlägg om resan.

Sammanfattningsvis kan jag ju säga att vi promenerat kors och tvärs över Manhattan, vi har shoppat och vi har varit kulturella och vi har fyndat och vi har fotat och vi har ätit och firat både 10-årig bröllopsdag och min mans födelsedag. Utsikten från vårt hotellrum på 33:e våningen var fantastisk! Jag köpte fina, fina solglasögon och två par helt fantastiska skor! Presenter till jyckarna blev det förstås också och till Modern och Syrran såklart... Bröllopsdagen firade jag med att ha ont i magen och inte kunna äta, men min mans födelsedag firade vi med att gå ut och äta och dricka drinkar. Flygresan till NYC var fruktansvärd och jag var övertygad om att jag aldrig skulle kunna flyga igen, men uppenbarligen kom jag hem. Hemresan var inte lika hemsk och tur är väl det. Det dröjer i alla fall innan jag är sugen på att resa igen.

Igår landade vi på Kastrup 7.05 och var hemma i vårt hus 10.00. Jyckarna hämtade vi 11.30 och 12.30 var vi äntligen hemma på riktigt. Jyckarna var otåliga och ville verkligen inget hellre än att åka hem när vi hämtade dem på hotellet. De gnällde och hade sig tills vi äntligen satte oss i bilen och körde hem och när vi väl var hemma duschade vi och gick och la oss alla fyra i sängen, Dolly fick ingen ro förrän vi alla var samlade. Klockan fyra steg vi upp igen och började fira min mans födelsedag. Vi kom inte i säng förrän vid tre och vaknade vid tolv idag. Lite tokigt, men vi hade ju å andra sidan nästan två dygns sömn att ta igen. Det blev ju inte mycket sovande på planet...

I kväll försöker vi att gå och lägga oss i normal tid, i morgon ska vi åka ner på landet och hämta katten och förhoppningsvis plocka svamp. På torsdag åker vi hem från landet och på fredag packar vi in oss och jyckarna i bilen och åker till Stockholm för att fira Syrrans födelsedag. På måndag börjar vi jobba igen... Puh! Jag behöver nog semester för att vila upp mig efter den här semestern...

Nu ska jag leka med mina leksaker en stund och ladda över bilderna från kamerorna och kanske om jag hinner och orkar blogga lite mer om NYC.

Utsikten från vårt hotellrum och en av M&M killarna utklädd till Elvis.
Vi gick förbi Tiffany's och vi såg många gula taxibilar. Vi till och med åkte med en.
Många, många gula taxibilar fanns det och en bild på lite av shoppingen.
Manhattans skyline och jag som dricker lite vin på MoMA.
En promenad i Central Park och min man dricker frukostkaffet på en mysig liten diner.
Rumpan på "The Wall Street Bull" och nästa dag besökte vi Guggenheim.